Own Story 2 / Állattatrás

A napokban történt, hogy éppen kutyát sétáltattam Budapesten a Városligetben , amikor megpillantottam egy németjuhász kutyát, amit egy férfi...

A napokban történt, hogy éppen kutyát sétáltattam Budapesten a Városligetben, amikor megpillantottam egy németjuhász kutyát, amit egy férfi sétáltatott. Szemmel látható volt, hogy a kutya beteg, és a problémája nem ma kezdődött. Érdeklődve megszólítottam a gazdát, akiről hamar kiderült, hogy nem is a gazdi! A java csak ezután jött… (A sztori az állatmentő "tollából" íródott. ) 


Az egész június 9-én, csütörtökön  történt. Nemrég örökbe fogadtam egy csivava kiskutyát, és gondoltam, sétálunk egy jót, amikor megpillantottam a németjuhászt. A szőre foltokban hiányzott, bőre erősen vörös, néhol szürke színű volt és ráncos, fején kitisztítatlan, nyílt seb is volt, amit valószínűleg elkapart. Mindemellett alultáplált volt és gondozatlan. Érdeklődve kérdeztem a gazdának hitt személytől, hogy mi a baja? Rövid magyarázkodás után kiderült, hogy a kutyussal két napja voltak orvosnál bőrbetegség miatt, de valójában nem is az övé, ő csak sétáltatja. A beszélgetés közben egyre biztosabbnak éreztem, hogy a kutya sem megfelelő kezelést nem kap– vagy az is lehet, hogy semmilyet –, sem a tartott körülmények nem alkalmasak állattartásra, ahol él.

Ezek után nyilvánvalóvá tettem számára, hogy kutyamentéssel foglalkozom, és ezt a németjuhász kutyát nem megfelelően tartják. Majd látva a helyzetet felajánlottam, hogy vigyük el a kutyát közösen állatorvoshoz, aminek a költségét is állom. Bár biztosított róla, hogy a gazdájáék – állítólag az állatorvosi egyetemen – orvosi kezelésben részesítették, látszott, hogy Rexi – a beteg kutyus – már régóta szenved és a kezelésnek semmi nyoma nem volt rajta.

A biztonság kedvéért telefonálni kezdtem, de az egyetemen nem tudták sem megerősíteni, sem cáfolni, hogy járt-e ott Rexi. Az utánjárást tovább nehezítette, hogy a sétáltató férfi a német juhászkutya gazdájának vezetéknevét sem tudta, csak a keresztnevét… Mivel több alkalommal is ellentmondásba ütköztek az állításai, és egyre kevésbé hajlott arra, hogy állatorvoshoz vigyük a kutyust, kénytelennek láttam bevonni a hatóságokat, illetékes szerveket. Mivel itt egy nagyon beteg, elhanyagolt, sovány kutya, még csak nem is a gazdájával, kutya kötelességemnek tartottam jelezni a hatóságoknak, mivel hosszú idő alatt szenvedtetve ez az állat életébe fog kerülni, kínkeservek közt. Sovány-beteg-elhanyagolt Német Juhászkutya egy emberrel, aki nem a gazdája, és a gazdi nevét se tudja? Mi mást tehettem mint, hogy hatósághoz fordulok? Volt ott éppen egy közteres autó, segítséget kértem. De nem tudott segíteni, sőt telefonon más illetékes szerv sem. Felháborodtam! A végén még a sétáltató akart feljelenteni, hogy meggyanúsítottam, hogy ellopta a kutyát. Persze erről szó se volt. Csak annyit akartam elérni, hogy menjünk el orvoshoz, amit fizetek és legyen egészséges a kutya, mert ahogyan tartják, abba belepusztul! Hát szépen elindultunk egy közeli rendőr felé, hogy feljelent a sétáltató engem. Ekkor valami égi csoda hatására egyszer csak leesett a férfinak, hogy segítséget kínáltam, segíteni akarok és tisztázni a helyzetet! A hirtelen jött fordulat hatására végre elindulhattunk a liget másik sarkánál lévő állatorvosi rendelőbe, , Rexivel. És a slusszpoén az állatorvosi rendelőnél várt: elköltöztek.


De itt már nem hagytam annyiban, és sikerült elérnem, hogy másnap találkozzunk a jól bevált állatorvosomnál. És megérte, egyórás késéssel, de Rexi célba ért! Az orvosi végkonklúzió: a kutya elhanyagolt, bolhaallergiája tuti van. Elláttattam 18 000 ezer helyett mindössze 6 900 Ft-os költségen (ennyibe került a spray, amivel be kell fújni – mert ugye az állatok mentését saját pénzemből finanszíroztam ez előtt is).

Summa summárum: az időközben megszelídített sétáltató, akit Mártonnak hívnak, végre partnerként állt a dolgokhoz, és most megpróbáljuk elintézni a kutya elhelyezését nála legálisan. Elmondása alapján a kutya egy hanyag, nagyon koszos családban van, kb. rühes körülmények között, és ott nem gyógyulna, ezért megegyezett a "papír" szerinti gazdival, hogy most a kutya nála rehabilitálódik. A kezeléseit pedig én fizetem, hetente járunk vele szteroidinjekcióra és mellette drága szerekkel, immunerősítőkkel kezeltetve van/lesz.
A kálvária reméljük, a végéhez közeledik, és Rexi most már hamar felépül, az ideiglenes gazda mellett, aki végül is szótlanul de belátta, hogy a kutyának orvosra volt szüksége.

A sztorit folytatjuk a fejleményekkel!

Related

Kutyavilág 1056171467332051466

Kövess!

item